Звіт про роботу шкільного методичного об’єднання вчителів математично-природничого циклу за 2017 – 2018 н.р.

Методичну роботу ШМО математично – природничого циклу в 2017-2018 навчальному році було спрямовано на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, методичної теми школи «Здоровий спосіб життя як гармонійний розвиток загально-навчальних здібностей учнів та створення умов для здійснення їх життєвого успіху шляхом впровадження освітніх технологій», на удосконалення педагогічної майстерності вчителів, їхнього науково-теоретичного рівня, впровадження і поширення досвіду з використання інтерактивних технологій в умовах особистісно-орієнтованого підходу в процесі навчання та виховання.
Методична робота ШМО - це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
Мета діяльності ШМО математично – природничого циклу – підвищення професійної компетентності кожного вчителя. Для досягнення цієї мети необхідно розширювати та поглиблювати теоретичну та методичну підготовку кожного вчителя. Для досягнення цієї мети було визначено такі завдання ШМО:
1.Визначити одним з найважливіших пріоритетних напрямків в роботі шкільного МО математично – природничих наук - створення умов для розвитку творчих здібностей вчителя та учня.
2. Удосконалювати систему методичної роботи в школі і на основі аналітично-прогностичної роботи впроваджувати інтерактивні методики та методики моніторингових досліджень якості знань та вмінь учнів.
3. Вдосконалити стратегію впровадження "школи педагогічної майстерності", спрямованої на розвиток творчості учня, а також на підвищення якості знань з фізики, астрономії, математики, хімії, біології та інших предметів математично – природничого циклу.
4. Розвивати інтереси учнів до науково-дослідницької та кспериментальної роботи.
5. Стимулювати створення умов для вчителів природничо-математичного циклу з метою впровадження в процес навчання нових інформаційних технологій.
6. Вдосконалення засобів формування основ інформаційної культури школярів та вчителів.
7. На основі аналізу результатів моніторингових досліджень та ЗНО спрямувати роботу кожного вчителя на розвиток інтелектуальних та комунікативних якостей учнів, підвищення їх розвитку і саморозвитку здатностей до самонавчання.
8. Вдосконалення роботи з учнями шляхом використання інноваційних технологій;
Вчителі математично-природничого циклу в 2017/2018 навчальному році працювали над науково-методичною темою «Створення умов для розвитку творчої особистості шляхом впровадження інноваційних технологій»,
застосування якої дає змогу формувати і розвивати національну духовність учнів.
До складу ШМО входять 4 вчителі:Яськів Г.Ю.-вчитель математики,вчитель вищої категорії;Скоробогата А.М.-вчитель хімії,вчитель I категорії;Протиняк А.С.-вчитель біології, вчитель II категорії;Безклубюк С.Б.-вчитель фізики, II категорія.
Результати методичної роботи ШМО за 2017/2018 навчальний рік показали, що серед вчителів математично – природничого циклу зросла увага до пошуку ефективних форм і методів викладання даних предметів. Створено умови для постійного зростання педагогічної майстерності вчителів, їх наукової, психологічної, методичної підготовки.
Протягом навчального року було проведено 5 засідань, тематика яких була спрямована на підвищення фахового рівня вчителів математично – природничого циклу , під час яких розглядали питання розвитку інноваційної особистості та робота з учнями, які потребують допомоги, розвиток обдарованості учнів, підготовка до державної підсумкової атестації та до зовнішнього незалежного тестування, впроваджування новітніх технологій в навчальний процес.
Протягом навчального року проводилась масова робота з учнями: олімпіади, інтерактивні конкурси, підготовка до обласних конкурсів.
Вихованці вчителя біології  Протиняк А.С. отримали такі результати:
- районний етап обласної акції «Канюк звичайний-птах 2017 року»-Довбик Вікторія, 9 клас, III місце;
- районний обласного конкурсу «Майбутні господарі», в номінації «Дослідницький марафон» - Блоха Анна, 8 клас, II місце;
- районний етап обласної акції «День зустрічі птахів», в номінації «Агітаційна робота» - Фальченко Анна, 9 клас, III місце, Довбик Вікторія,9 клас, II місце;
- обласний конкурс «Юний дослідник», Монич Христина, 5 клас, II місце.
Учні вчителя фізики Безклубюк С.Б.- Чабан М.(6 кл.),Польовий А.(8 кл.) брали участь у «Форумі юних шанувальників фізики та астрономії»;
Мартинюк К.,11клас, посіла III місце в конкурсі короткометражного кіно та відеороликів, присвячених Міжнародному Дню Захисту дітей.
Скоробогата А.М.

Досягнення учнів у ІІ ( районному) етапі Всеукраїнських
олімпіад з предметів математично – природничого циклу
Предмет
Клас
ПІБ учня
Місце
ПІБ вчителя
Біологія
9
Савченко В.
3
Протиняк А.С.
Математика
6
Чімпоєш С.
3
Яськів Г.Ю.
Хімія
8
Слободян Т.
2
Скоробогата А.М.
Екологія
11
Семенчук Іван
3
Протиняк А.С
Слободян Тетяна стала учасником III(обласного) етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії.
Про високий рівень професійної майстерності наших вчителів свідчить участь членів МО в професійних конкурсах:
-Безклубюк С.Б., вчитель фізики стала переможцем районного конкурсу «Учитель року-2018»,III місце;                                     
 - Яськів Г.Ю.,вчитель математики стала переможцем районного етапу заочного обласного конкурсу портфоліо з відеоматеріалами «Педагогічний досвід освітян регіону 2018», III місце.
Всі матеріали роботи методичного об’єднання вчителів математично- природничого циклу постійно освітлюються на шкільному блозі МО. Результати методичної роботи ШМО за 2017/2018 навчальний рік показали, що серед вчителів математично – природничого циклу зросла увага до пошуку ефективних форм і методів викладання даних предметів. Створено умови для постійного зростання педагогічної майстерності вчителів, їх наукової, психологічної, методичної підготовки.
Члени шкільного методичного об׳єднання постійно знаходяться в активному пошуку, підвищують свій професійний рівень, розширюють фахову компетентність, розвивають творчі здібності учнів і педагогів. Адже творчий вчитель навчається на протязі всього життя.
Щороку учителі математики беруть учать в моніторингових дослідженнях.
Але необхідно зазначити, що рівень успішності учнів з математики, фізики, географії, біології залишається недостатньо високим. Це питання потребує більшої уваги. Учителям запропоновано переглянути методи роботи з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів.
Слабким місцем роботи ШМО залишається підготовка до олімпіад, участі в МАН. Це – результат недостатньої роботи з обдарованими учнями. Тому учителям-предметникам рекомендовано підвищити рівень підготовки учнів до олімпіад, залучати їх до виконання творчих, дослідницьких робіт, в МАН. члени ШМО не використовують на повну силу свій творчий потенціал, мало друкованих робіт у фахових виданнях. Тому в наступному навчальному році будемо продовжувати працювати над недоліками і втілювати тему школи та ШМО для створення всіх необхідних умов для поліпшення якості знань учнів.
Роботу ШМО математично – природничого циклу за 2017/2018 навчальний рік вважати на достатньому рівні.
Завдання ШМО на 2018/ 2019 н.р.
1.Формувати в учнів сучасний екологічний світогляд та цілісну картину природничо-математичних знань.
2. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання природничо-математичних дисциплін.
3. Врахування вікових та індивідуальних психологічних особливостей учнів на уроках, а особливо при адаптації учнів 5-го класу.
4. Удосконалити роботу з обдарованими учнями, підвищити рівень підготовки учнів до олімпіад, участі в МАН.
5. Систематичне вивчення стану навчальних досягнень учнів.
6. Організація самоосвіти вчителів.
7. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій з метою:
· розробки методів самостійної пошукової і дослідницької роботи учнів;
· навчання учнів методами колективного вирішення проблеми;
· поєднання методів загально класної, групової роботи учнів і вчителів;
· організація спільної роботи вчителів різних предметів при інтегруванні навчальних дисциплін;
· підготовка вчителів до роботи з новими методами й організаційними формами навчання, до інтенсивного використання засобів обчислювальної у навчальному процесі;
8. Розвиток у школярів пізнавального інтересу до вивчення предметів природничо-математичного циклу;
9. Продовжити роботу над спрямованістю кожного предмету природничо-математичного циклу на розвиток життєвих компетенцій у дітей на уроках .

Коментарі